DISTRIBUIȚI
sursa foto: zumi.md

Se stie ca pentru ca organismul sa functioneze bine si sa ne mentinem sanatatea optima, este necesar sa ne hidratam cum trebuie.

Totusi, desi specialistii recomanda sa bem minim cate doi litri de apa pe zi, exista si situatii cand este recomandat sa nu bei apa.

Daca nu sti cand si cum sa bei apa, si mai ales cand sa nu bei apa, s-ar putea sa ai parte de anumite afectiuni. Insa poti evita acest lucru daca urmezi urmatoarele idei bune de stiut si de aplicat.


Dupa cum ziceam, pentru ca orice exces dauneaza, iata cand este recomandat sa nu bei apa

Spre exemplu, recomandat ar fi sa nu bei apa in timp ce iei masa si nici imediat dupa, deoarece facand aceasta greseala, ingreunezi digestia si astfel rezultatul poate fi balonarea, ori dinstensia.

Aceasta actiune, insa, pare sa fie un mit, conform unilor medici, si, de fapt, cei care se simt balonati dupa masa, li se intampla asta pentru ca nu se hidrateaza pe parcursul zilei si prin urmare, acestia recomanda sa se consume intre sase si opt pahare pline de apa in fiecare zi.

Bun, daca a bea apa in timpul mesei ori imediat dupa, ramane, practic, la libera alegere, in ceea ce priveste antrenamentele sau orice fel de efort fizic, este recomandat ca sub nicio forma sa nu bei apa rece in timp ce faci activitatea respectiva.

Poti sa bei apa inainte de a te apuca de sport, de exemlu, si poti sa te mentii hidratata si pe parcursul antrenamentului cu inghitituri mici de apa, insa nu rece. In cazul in care bei apa rece in timp ce corpul tau este incins, din cauza brustei schimbari de temperatura, poti avea apoi crampe la stomac sau si mai grav, organismul poate intra in soc.

Apoi, daca nu vrei sa ai probleme cu somnul, este recomandat sa nu bei apa multa inainte de a te pune la culcare. Un pahar de apa ar trebui sa fie suficient astfel incat somnul sa nu-ti fie tulburat nici de sete, nici de alte nevoi fiziologice.

Ideal ar fi sa nu bei apa in prostie, doar pentru ca trebuie, ci sa tii cont si de alti factori, asta pentru a evita ingestia excesiva. Uite, de exemplu o persoana de 50 de kg, trebuie sa bea apa 2 litri vara si 1,5 litri iarna, pentru ca recomandat e sa se consume intre 30 si 40 de mililitri pe kilogram, iar asta mai depinde si de efortul fizic depus.

Daca mergi des la wc, aproape tot la doua ore, si urina este deschisa la culoare, s-ar putea sa fie din cauza ca bei prea multa apa. Iar daca nu vrei sa-ti faci mai mult rau decat bine, recomandat este sa nu bei apa nici in exces, dar nici spre deloc.

Sursa articol: clicksanatate.ro

Comentariii