DISTRIBUIȚI
sursa foto: daoism.ro

De multe ori, ne dorim sa dam un boost metabolismului, dar nu stim exact cum. Metabolismul reprezinta ritmul la care “motorul” organismului nostru functioneaza. Buna organizare a resurselor din care acesta isi trage energia are o importanta vitala. Dieta alimentara sau programul de exercitii fizice sunt doar doi dintre factorii importanti care influenteaza metabolismul.

Cateva sfaturi pentru accelerarea metabolismului.

  • Nu sari peste masa de dimineata. Rata de baza a metabolismului tau si ritmul de ardere al caloriilor din organism depind de lucruri elementare, cum ar fi varsta, inaltimea sau tipul constitutiei, dar si de programul zilnic de alimentatie. Nu degeaba se spune ca micul dejun este cea mai importana masa a zilei. Daca, de exemplu, pleci la serviciu nemancat, creierul tau detecteaza ca stomacul este gol si trimite un mesaj celulelor din corp pentru a conserva energia, iar organismul nu va functiona la capacitate optima. Data viitoare cand vei pleca grabit la munca fara sa mananci nimic, gandeste-te la urmatorul lucru: daca sari peste micul dejun, vei avea tendinta sa mananci mai mult pe parcursul zilei si, astfel, te vei alegi cu cateva kilograme in plus.
  • Mananca putin si des. Pentru a pastra un ritm optim al metabolismul, este indicat sa mananci putin si des, la fiecare trei sau patru ore, iar din componenta acestora, un sfert din produsele consumate sa contina proteine. Un studiu recent arata ca asimilarea de proteine stimuleaza celulele responsabile pentru arderea caloriilor. Dar atentie, alimentele procesate, bogate in zahar si carbohidrati, pot duce la o problema grava: rezistenta la insulina.
  • Fa miscare cat poti de mult. Poate cel mai important factor in mentinerea unei rate optime a metabolismului este exercitiul fizic. Nu doar ca are un impact hotarator asupra metabolismului, dar arderea caloriilor poate persista si 24 de ore dupa ce te-ai oprit din antrenament. Exercitiul fizic devine cu atat mai util odata cu depasirea varstei de 40 de ani, cand metabolismul incepe in mod natural sa incetineasca. Fa miscare cel putin 30 de minute pe zi.
  • Somnul este mai important decat crezi. Un lucru este clar – cat timp esti treaz, soliciti organismul si consumi resurse. De aceea, persoanele care dorm putin consuma o cantitate mai mare de alimente sau consuma alimente bogate in grasimi si zahar, pentru a-si procura energia necesara. Expertii sunt de parere ca acest lucru se datoreaza tulburarii echilibrului dintre hormonii importanti cu rol in reglarea apetitului. Asa ca obisnuieste-te sa dormi 7 sau 8 ore pe noapte.

Comentariii