DISTRIBUIȚI

Cu totii stim care sunt efectele negative ale lipsei somnului. Pe langa lipsa acuta de energie, cresterea sau scaderea greutatii corporale sau instalarea starilor depresive, de anxietatea, lipsa somnului poate avea un impact negativ si asupra frumusetii tale. Astfel, aparitia ridurilor, imbatranirea pielii, aparitia cearcanelor, toate sunt efecte ale unui somn prost sau insuficient.

 Iti prezentam mai jos 5 sfaturi pentru un somn linistit. 

  • Ai grija ce mananci. In mod surprinzator, alimentele foarte des consumate de noi toti, cum ar fi ceapa, ardeiul iute si chiar sosul pentru paste, sunt adesea responsabile pentru indigestie. Productia crescuta de acid se poate mentine si pe timp de noapte si ne poate face sa adormim mai greu.  Evita aceste alimente la cina si selecteaza alimente mai usoare, cu mai multe cereale integrale si glucide complexe pentru a-ti mentine somnul linistit.
  • Mare atentie la consumul de alcool. Consumat in mod responsabil si in cantitati moderate, alcoolul poate avea efecte benefice de protectie impotriva afectiunilor de natura cardiaca. Din pacate, consumat seara, alcoolul te mentine treaz si iti agita somnul.
  • Atentie la melatonina. Acest supliment a fost de a lungul timpului extrem de controversat. Unii medici prescriu acest produs pentru cei ce au probleme cu somnul, dar altii se tem ca oamenii ar putea consuma prea mult, dezvoltand dependenta. Corpul nostru produce in mod natural melatonina, care ne ajuta sa adormim si ne regleaza ciclul de somn. Acest produs trebuie utilizat cu moderatie si nu pe perioade lungi de timp.
  • Incearca Valeriana. Aceasta planta a fost folosita timp indelungat datorita efectului sau sedativ. Unele studii sugereaza ca valeriana ne poate ajuta sa adormim mai rapid.
  • Practica Yoga. Yoga poate fi o modalitate foarte buna de a-ti mentine corpul sanatos si mintea relaxata. Yoga ajuta la reducerea stresului si a anxietatii, in cazul in care aceste simptome sunt legate de calitatea slaba a somnului. Poti practica yoga acasa, cu ajutorul tutorialelor, sau te poti inscrie la o sala speciala din zona ta. Vei observa rapid o schimbare, nu doar in ceea ce priveste corpul, ci si starile tale emotionale.

Comentariii