DISTRIBUIȚI

Nivelul de energie de care dispui zi de zi nu este determinat doar de ceea ce mananci, ci si comportamentul alimentar si anumite obiceiuri sanatoase reprezinta un aspect important in acest sens.
Cateva dintre aceste obiceiuri de urmat pentru a te energiza, corect si sanatos, sunt:
1. Cafeaua – licoarea care este bauta zilnic de multi oameni stiut fiind faptul ca aceasta energizeaza. Insa pentru a evita un posibil colaps energetic, reacomandat ar fi ca dozele de cofeina sa fie controlate si consumate in portii mici. Chiar oamenii de stiinta de la Harvard sustin o eficienta mai buna a energizarii in cazul in care cafeaua se consuma in doze mici frecvente si nu in doze mari.
2. Ceaiul, inlocuitorul cofeinei – conform unui studiu, daca in timpul zilei se consuma ceai si nu neaparat cafea, acesta ajuta la fel de bine la imbunatatirea rezervelor de energie, ca in cazul cofeinei, insa cu avantajul ca somnul nu va avea de suferit. Asadar, cine doreste sa se revigoreze, poate apela, cu incredere, la ceai.
3. Carbohidratii de calitate si proteinele – pentru o doza importanta de energie, se pot consuma gustari care contin portii mici de proteine combinate cu niste carbohidrati complecsi. De pilda se pot combina ton sau somon cu cativa biscuiti integrali, fructe oleaginoase cu merisoare ori stafide, dar si untul de arahide cu paine din faina integrala ar putea fi o varianta de gustare.
4. Fara bauturi carbogazoase – chiar daca ele energizeaza pe moment, dupa un timp acestea provoaca stari de somnolenta si slabiciune intensa in general. In locul acestor bauturi pline de carbohidrati simpli, se poate consuma cate un pahar de apa plata cu lamaie, ajutand astfel la hidratare si la reducerea oboselii si, deci, totodata la recastigarea energiei.
5. Aportul de fier suplimentat – ajuta atunci cand starea de oboseala persista, fierul fiind un mineral esential in producerea de hemoglobina (responsabila de purtarea oxigenului spre celulele organismului), fiind astfel util in producerea energiei necesare bunei functionari a corpului. Sursele din care putem suplimenta aportul de fier sunt alimentele precum: pateul, ficatul, cerealele integrale, fasolea, spanacul ori caise dezhidratate, precum si fructe bogate in vitamina C.

Comentariii