DISTRIBUIȚI

Daca te preocupa mancatul sanatos, probabil consumi fructe si legume in mesele zilnice si de produsele procesate, faina alba sau zaharul, nici nu vrei sa auzi.

Dar e oare suficient pentru a fi in siguranta? Doar in cazul in care sti cum e cu gatitul in asa fel incat nutrientii din ingrediente sa nu se piarda ci sa ramana intacti. Asta inseamna ca gatitul mancarii nu trebuie sa fie efectuat la temperaturi care sa depaseasca 120 de grade Celsius. Cu alte cuvinte, totul trebuie pregatit numai la foc mic.


Gatitul la temperaturi mici, face ca felul de mancare preparat sa dureze mai mult si astfel ceea ce mananci este mai sanatos.

Ori ca fierbi, prajesti, rumenesti sau inabusesti, mancarea gatita mai mult timp devine mai apetisanta, iar pentru ca bucatele sa se pastreze sanatoase, temperatura la care sunt alimentele supuse, trebuie sa fie cat mai redusa.


Gatitul la temperaturi mici, este cea mai sanatoasa modalitate de procesare termica a alimentelor.

O parte din nutrienti, prin faptul ca peretii celulari din anumite alimente se destrama, fac sa fie mai usor digerabile si mai biodisponibile, adica mai usor de asimilat de catre organism, in special cand vine vorba despre carnea pe os care pastreaza colagenul si alte substante benefice organismului uman.

Pentru ca alimentele sa-si pastreze corespunzator nutrientii, mai trebuie diminuat si timpul termic de preparare, nu doar temperatura de gatit. Sigur, asta in situatiile unde se poate acest lucru, deoarece in cazul carnii, ea nu trebuie ca la mijloc sa ramana cruda. In cazul gatirii legumelor, in schimb, este chiar indicat ca acestea sa nu fie complet patrunse, unele fiind bune chiar si in stare cruda.

Totusi, exista o mica problema in ceea ce priveste gatitul la temperaturi mici, mai exact, alimentele nu trebuie expuse la o perioada mare de timp pentru a nu avea acelasi efect ca in cazul in care le-ai gati la temperaturi inalte si anume: distrugerea nutrientilor.

Important de retinut in ceea ce priveste gatitul la temperaturi mici este ca temperatura sa nu treaca de 120 de grade Celsius, iar in cazul in care se depaseste aceasta temperatura, gatitul nu va fi unul nesanatos insa nutrientii alimentelor se vor pierde definitiv.

Comentariii