DISTRIBUIȚI
sursa foto: foodstory.stirileprotv.ro

Atunci cand esti la dieta si nu numai, salata este aliatul gustos care te ajuta sa slabesti sau sa te mentii in forma intr-un mod sanatos, fara a fi nevoita sa mananci alimente lipsite de savoare.

Diversitatea legumelor si a verdeturilor dintr-o salata, iti ofera un important aport de vitamina C, vitamina A, licopen, acid folic, fibre dar si alti nutrienti necesari organismului.

Salata pentru dieta poate fi pregatita intr-un mod complex, ce ar putea reinterpreta felul de baza al unei mese, insa aceasta mai poate fi preparata si sub forma de aperitiv ori chiar garnitura la felul principal de masa.

Cand esti la dieta, dar si in general, salata poate deveni un obicei zilnic sanatos si delicios. Iar cateva ponturi pentru a pregati o salata buna, atat la gust, cat si pentru sanatate si dieta, sunt urmatoarele:

– Intr-o salata pentru dieta poti folosi un dressing format din uleiuri si nutrienti ce contin vitaminele A, D, E sau K ce sunt solubile in grasimi, asta insemnand ca organismul le poate absorbi numai in asociatie cu grasimi. Pentru un dressing usor, poti adauga otet si ulei.

– Salata amestecata cu diferite verdeturi ca salata verde, iceberg, spanacul sau ridichile, ofera un plus de gust si de nutrienti.

– Apoi, pentru a obtine o salata satioasa, mai poti adauga si un pic de branza mai slaba, ca de exemplu: mozzarella sau parmezan ras.

– Ca proteine, in salata poti adauga: boabe de soia, seminte si nuci, tofu, somon sau pui facut la gratar.

– Si nu in ultimul rand, ar trebui ca in loc de crutoane, care au un indice glicemic ridicat si putine proteine, sa adaugi in salata nuci, quinoa sau boabe fierte de orez brun.

Pe langa toate astea, mai poti adauga in salata din dieta zilnica si un mix de fructe si legume pentru a da un plus de gust si sanatate.

Comentariii